Dominika Guzek
„Teatr to dla mnie drugi dom, gdzie mogę spełniać swoje pasje i marzenia, rozwijać skrzydła. Miejsce magiczne, w którym mogę się zanurzyć, dotknąć zupełnie nieznanych zakamarków duszy. Miejsce inspiracji, dające możliwość tworzenia i odkrywania metafizycznych przestrzeni”.
------------
Urodzona w 1991 roku w Tarnowskich Górach. Absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie (specjalność: wokalno-aktorska), gdzie zagrała w nagradzanym spektaklu Do dna w reżyserii Ewy Kaim (2016).
Debiutowała w Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie w musicalu Koty w reżyserii Wojciecha Kępczyńskiego (2004). Współpracowała z gliwickim Teatrem Muzycznym przy polskiej wersji musicalu Hair w reżyserii Wojciecha Kościelniaka (2010) oraz z Teatrem im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu przy spektaklu muzycznym Summertime, również w reżyserii Kościelniaka (2010).
W warszawskim Och-Teatrze zagrała w The Rocky Horror Show w reżyserii Tomasza Dutkiewicza (2011), w krakowskim Teatrze Variete w Legalnej Blondynce w reżyserii Janusza Józefowicza (2015), w Teatrze Rozrywki w Chorzowie w spektaklach: Jak odnieść sukces zanadto się nie wysilając w reżyserii Jacka Bończyka (2017) oraz Stańczyk. Musical w reżyserii Eweliny Marciniak (2018). Natomiast w Teatrze Syrena w Warszawie stworzyła główną rolę do Rock of Ages w reżyserii Jacka Mikołajczyka (2019).
Związana z Teatrem Groteska od 2015 roku.
Aktualnie w obsadzie spektakli:
- Kandyd czyli Optymizm, reż. Paweł Aigner (2004);
- Ania z Zielonego Wzgórza, reż. Adolf Weltschek (2015);
- Piękna i Bestia, reż. Jerzy Jan Połoński (2018);
- Ronja, córka zbójnika, reż. Daniel Arbaczewski (2019);
- Pchła Szachrajka, reż. Anna Seniuk (2019);
- Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych), reż. Lech Walicki (2020);
- Kapelusz za sto tysięcy, reż. Adolf Weltschek (2021);
- Detektyw Pozytywka, reż. Katarzyna Deszcz (2022);
- Wścibscy, reż. Lech Walicki (2022);
- Męczeństwo i śmierć Marata, reż. Konrad Dworakowski (2024);
- Bajka posklejana archiwisty Jana, reż. Lech Walicki (2024);
- Dziwny przypadek psa nocną porą, reż. Agata Biziuk-Brajczewska (2024);
- Dzień osiemdziesiąty piąty, reż. Aga Błaszczak (2025).