Gniadolf, czerwonopupy renifer
Marta Guśniowska
Reżyseria: Monika Czajkowska
Oprawa scenograficzna: Julia Skrzyńska
21 grudnia 2024, godz. 13:00
22 grudnia 2024, godz. 11:00
Czytanie performatywne dla widzów od 5 lat.
Bilety dostępne są on-line oraz w kasie teatru - wstęp 15 zł.
Po czytaniu zapraszamy najmłodszych widzów na warsztaty, które poprowadzi pedagog teatru. Liczba miejsc ograniczona.
„To musi być super, tak siedzieć sobie… z kolegami. I nawet nic nie robić.
Tak sobie gadać i pić kakao”.
Gniadolf, czerwonopupy renifer to świąteczna opowieść o tym, że samotność bywa źródłem złości na świat i że nawet najpiękniejsze prezenty nie zastępują braku obecności drugiej osoby, ale także o tym, że każdy może znaleźć osobę, która go/ją zrozumie. Wystarczy, że będziemy bardziej empatyczni wobec siebie, próbując się zrozumieć, zamiast oceniać.
Gniadolf jest mniej znanym bratem Rudolfa, któremu zamiast nosa świeci się ogon, a Michałek to syn wiecznie zajętej mamy, która dużo pracuje. Jest jeszcze Elf Jedenaście, który ma dwie lewe ręce. Co mogą dać sobie nawzajem? Czy to możliwe, że razem zdołają uratować magię świąt? I co na to wszystko Mikołaj?
Monika Czajkowska
-----------
Monika Czajkowska - reżyserka teatralna i filmowa, dramaturżka, dramatopisarka i scenarzystka. Doktorantka na Wydziale Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej w PWSFTviT w Łodzi, wykładowczyni akademicka (PWSFTViT w Łodzi, AT w Białymstoku, SWPS w Warszawie). Absolwentka Szkoły Filmowej w Łodzi, Wydziału „Artes Liberales” na Uniwersytecie Warszawskim oraz Szkoły Teatru Iwana Wyrypajewa. Zdobywczyni Nagrody Marszałka Województwa Pomorskiego za reżyserię spektaklu „Podejdź bliżej” oraz III Nagrody Publiczności w konkursie MONOTEATR #wdomu za monodram filmowy Ofelia. Działanie (nie)będzie potępione. Laureatka stypendium MKiDN – Kultura w sieci, dzięki któremu stworzyła projekt Części ciała. Doświadczenie obecności. Zwyciężczyni 34. Konkursu na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży, organizowanego przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu, w ramach którego napisała sztukę Wychowanie Fizyczne, która znalazła się w półfinale 17. Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej. Jest laureatką Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska w dziedzinie film. Jako reżyserka współpracowała m.in. z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, Teatrem w Oknie w Gdańsku, Teatrem im. Jana Kochanowskiego w Opolu, Teatrem im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie, Teatrem im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, Teatrem Lalki i Aktora w Wałbrzychu, Teatrem im. Ludwika Solskiego w Tarnowie, Klubem Żak w Gdańsku, Teatrem Centralnym w Lublinie oraz Teatrem Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach. Stworzyła scenariusz i była dramaturżką przy spektaklu ruchowym Pies, który jeździł koleją w Teatrze Małym w Tychach. Ma na koncie wiele krótkich form audiowizualnych (zarówno autorskich, jak i wykonywanych na zlecenie), obecnie pracuje nad swoim filmowym debiutem pełnometrażowym. Tworzy na styku teatru i filmu, od pewnego czasu poszerza swoją działalność twórczą o video arty i performance. Swoje praktyczne działania poddaje refleksji teoretycznej.